آیا تونس هم کهریزک و قاضی مرتضوی داشت؟

دوستان و یاران جنبش سبز بعد از پیروزی مردم تونس بر دیکتاتور شروع کردند به نوشتن تیترهایی از قبیل "تونس تونس ولی ما نتونستیم". اینقدر از این عناوین مسخره استفاده کردند که حد نداشت. کم مونده بود بگن ممدعلی بقال تونس پس چرا ما نتونستیم. بعضی از این دوستان خواسته یا ناخواسته هر کدوم به اندازه 10 تا از نیروهای دشمن شروع کردند به تخریب و پاشیدن بذر ناامیدی. کار رو به جایی رسوندند که هر ننه قمر بسیجی ای اومد و توی این سایتها شروع کردند به دری وری گفتن و دست انداختن جنبش سبز. امروز داستانی خوندم از یک وبلاگ نویس تونسی که حالا بعد از فرار دیکتاتور شده وزیر کشور. الان بیشتر از پیش مطمئن هستم که همه این قیاسها واقعا بی ربطه و از اساس مقایسه جنبش سبز ایران با انقلاب تونس کار نامعقولی است.

درمقاله ای که درباره این وبلاگ نویس خوندم نوشته بود: "چند ساعت بعد از دستگیری‌اش، این برنامه‌نویس كامپیوتر، موفق شد از طریق برنامه «گوگل لَتیتیود» تلفن همراه خود، محل بازداشتگاه خودش را برای دوستانش مشخص كند". حالا میخواهم از شما بپرسم که آیا بازهم سوال میکنید که چرا تونس تونس ولی ما نتونستیم؟ نوشته چند ساعت بعد از دستگیری از طریق موبایلش که به اینترنت وصل بوده تونسته از داخل زندان اطلاع رسانی کنه! آخه دوستان من! این کجاش با شرایط ایران قابل مقایسه است!؟ آیا واقعا کار بچه های جنبش سبز به مراتب دشوارتر از تونسی ها نیست؟ کمی انصاف داشته باشیم. جوانان ما در داخل زندان چه داشتند غیر از یک بدن خونین و مالین و یک شیشه نوشابه!؟ آیا غیر از این بود که در خارج از زندانهای ولایت جبار و فاسد فقیه، مردم عادی حتی به اس ام اس هم دسترسی نداشتند!؟ کمی از روی خرد به مسائل نگاه کنیم. آیا غیر از این بود که در ایران حتی در ماشینهای نیروی افتضاحی (پلیس) در روز روشن و در وسط خیابان به دختران ما تجاوز میکردند!؟ آیا در تونس هم قبرهای بی نشان وجود داشت؟ آیا تونس هم کهریزک و قاضی مرتضوی داشت؟ آیا تونس یک دیکتاتور بیشتر داشت؟ ولی ما در ایران چه داریم!؟ از جنتی خبیث گرفته تا رادان پست فطرت و ا.ن و خ.ر و هزاران احمق مزدور دیگر! که هر کدام برای خود یک دیکتاتوری دارند بدون خط قرمز و محدودیت. آیا در تونس هم قاضی صلواتی ها جولان میدادند؟ آیا پلیس و نیروی ضد شورش تونس هم به مانند نیروهای همردیف ایرانیشان ددمنش و متجاوز بودند؟ اینها همه تفاوتهای این دو جامعه و دوحکومت است. بیایید اینقدر عجول نباشیم و عاقلانه قیاس کنیم. بنده در پست قبلی به دو مورد از تفاوتهای حکومت ایران و تونس اشاره کردم ولی به نظرم این تفاوتی را که امروز مشاهده کردم نقشش از همه موارد دیگر پررنگ تر بود. در اینجا می توانید لینک خبر وزیر کشور جدید تونس را مشاهده نمایید.


۴ نظر:

ناشناس گفت...

boro baba to ham delet khoshe .. jonbesh e sabz!! hahah !!! akhe fek mikoni in jonbesh o to o amsal e to ba in soosol bazi hatoon rah endakhtin? mosalam e ke amrica o israel baesesh boodan. shomaha faghat koskholin! hame mardom e donya in mozoo ro midoonan;) dovoman inke az oun roozi betars ke iran o amrica ye joori be tavafogh beresan,, oun moghas ke mikham bebinam az jonbesh e sabz" ye shahi sabz ham mimoone ya na ;)
movafagh bashy, be har dary bara ahdafet minivisi va in ham khoobe ;) vali be nazar e man bejay e in kara beshin be zendegit beres ,, ye dras bekhoon ke farda bara khodet ye kare ee beshy ;)

chodankalleh گفت...

سلام به همه دوستان با درک و همه کسانی که تا ابدالدهر در حماقت خود دست و پا میزنند. در جواب شما که جنبش سبز رو دست پرورده آمریکا و اسرائیل میدانید و ما را کسخول میپندارید باید شما را به یک آیه شریفه از قرآن مجید ارجاع دهم و این خود پاسخ به تمام هذیانهای شما ساندیس خورهای محترم و نامحترم خواهد بود:
"صم بکم امی فهم لا یعقلون"
براستی که شما کر و لال و کورید و هرگز فهم نمیکنی. البته از لقمه های حرامی که در گلو فرو میبرید چیزی به غیر از این نباید انتظار داشت.

نکته بعدی که باید بگویم این است که بنده دارم درس میخوانم تا انشاالله بتوانم در آینده به اندازه وسعم خدمتگذار باشم و نیازی به نصایح شما نیست هر چند که حرف شنیدن هم هنر است و هم ادب. و به لطف الهی ما به اندازه خود از آن بهره برده ایم.اگر الان درس نمیخواندم مطمئنا مثل شما ساندیس خور قهاری میشدم; انشاالله خداوند همه ما را هدایت کند.

والسلام

mojtaba hojatoleslami گفت...

فتنه احمدی‌نژاد. سلام، الان تازه متوجه شدم چرا در سالروز وفات امام خمینی ، حضرت امام خامنه‌ای فرمودند که خود امام خمینی بارها فرمودند اشتباه کردند و منظور ایشان از این حرف چه بود . با رفتار اخیر رئیس جمهور بالاخره روشن شده است که احمدی‌نژاد با دادن نتایج آرا دروغی انتخابات به امام خامنه‌ای، باعث شدند که حضرت امام خامنه‌ای در ملا عام اعلام کنند که حمایت از احمدی‌نژاد بعد از انتخابات، اشتباه بوده است. فتنه اصلی‌ زیر سر احمدی نژاد و خائنین امثال خودش بوده و هست.ای کاش دسته احمدی‌نژاد هم سر به خیابان بگذارند شخصاً ترتیب ایشان را هم از پشت بام خواهم داد. سرباز ولایت من هستم نه آن مشائی دزد.

chodankalleh گفت...

شما لازم نیست این خ.ر را تطهیر کنید. نه خمینی امام بود و نه این خ.ر (خامنه ای). بس کنید این شرک مذبوحانه را. لعنت خداوند بر مشرکان بی دین