تا کی میخواهیم مردم را با ترازوی بدون عدل و انصاف بسنجیم؟

خداییش ما ایرانیها آخرشیم. یه روز از روی یه تفسیر عجیب و غریب فلان کس رو مردمی معرفی میکنیم و یه روز دیگه اونقدر عقب عقب میریم که از اون ور پشت بوم پرت میشیم پایین. تا کی میخواهیم مردم رو بالا و پایین کنیم و بیخودی بهشون تهمت بزنیم و سرزنششون کنیم، خدا میدونه! تا همین دیروز مهران مدیری یه هنرمند مردمی بود و سر کپی نزدن سی های قهوه تلخش دعوا بود، همینکه یه کار در مورد شبکه های ماهواره ای ازش در اومد، شد آدم وطن فروش. با با جان بس کنید این حرفها رو. من نمیدونم مگه این مهران مدیری همون سازنده قهوه تلخ نیست که توی طنزش پر است از انتقاد و طعنه و کنایه به حکومت. حالا چه خبر شده که یهو با یه کار دیگه تبدیل شده به آدم بده روزگار و خائن. اصلا معلوم نیست چرا و چطوری این کار به این سرعت تو اینترنت پخش شده!؟ چرا ما ایرانیها عادت نداریم که ذره ای منطقی باشیم و یا چرا ماها حتی نمیخواهیم به یه موضوع طنز از روی سرگرمی نگاه کنیم!؟ چرا هر موضوعی رو پیچیده و بغرنج میکنیم؟

بیچاره مهران مدیری! بنده خدا اومده توی طنزش امیرقاسمی رو سوژه قرار داده که همیشه در امور شخصی مصاحبه شونده هاش کنکاش میکنه، یکی از اونور دنیا تو وبلاگش مینویسه: "توهین مهران مدیری به خیلی از ایرانیهایی که مجبور به خروج غیرقانونی می شوند". آخه دوستان تا کی میخواهیم "گوز رو به شقیقه ربط بدیم"!؟ این چه سیستم مسخره ای که راه انداخته ایم. ایراد از ماست که هم در مورد افراد زود قضاوت میکنیم و هم اینکه خودمون عادت به شوخی و سرگرمی نداریم بعدش هم میگیم این حکومت حتی به ما اجازه خنده هم نمیده. مشکل اینجاست که ما خندیدن بلد نیستیم.

مثلا مدیری توی این طنز اخیرش یه جایی میاد شهرام همایون رو سوژه قرار میده، یکی دیگه داره سینه اش رو چاک میده که وای مدیری دموکرات نیست و با حکومته و به اوپوزیسیون (هر چند اندک) هیچ احترامی قائل نیست و از این چور حرفها. مگه این آقای شهرام همایون همون آدمی نیست که در اوج اعتراضات مردمی در ایران یه عده 30-20 نفره رو فرستاد بین بچه های جنبش سبز و دعوا راه انداخت و داشت راهپیمایی آرام جنبش رو بهم میزد!؟ تازه شعر "مرگ بر موسوی" هم سر میدادند، انگار که همه اعضای جنبش سبز اعتقادات موسوی رو قبول دارند که عضو این جنبش مردمی شده اند! مگه همین آقای همایون نبود که با به اصطلاح نقدش از قهوه تلخ، هر چی خواست بار مهران مدیری و سریالش کرد!؟ پس چی شده که الان یه عده ای دارند گلوشون رو پاره میکنند و از این آقای همایون دفاع میکنند.

دوستان عزیز، بنده نمیگم که از مدیری یا هر کس دیگه ای انتقاد نکنید ولی لااقل عادل باشید و هر روز یکی رو داخل و روز بعد با اردنگی پرتش نکنید بیرون. این اصلا با عقل سلیم و جنبشی که ادعای گام برداشتن در راه تکامل و دموکراسی رو داره، سازگار نیست که اینقدر عجول باشد.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

با حرفای شما کاملا موافقم. اون دوستانی که کار مهران مدیری بهشون بر خورده شاید نمی دونن که کسانی هم هستند مثل ما در خارج از ایران که کاملا باپیامهای این کار مدیری کاملا موافقیم و اصلا هم احساس توهین نمی کنیم. تازه کار شخص رو کمی دور از تعصبات شخصی بهش نگاه کنیم... آیا خیلی از نکته ها درست نیست؟ من که خیلی از این کار مدیری لذت بردم