ما امروز پیروز شدیم، فقط کافیست که از این اشتباه های کوچک درسهای بزرگی بگیریم

امروز (22 بهمن) گذشت ولی گویا بعضی از اعضای جنبش سبز بی دلیل کمی دلسرد شده اند. آیا واقعا باید دلسرد شد؟ دلسردی زمانی معنی دارد که هیچکسی از مردم سبز پاش رو تو خیابون نمی گذاشت ولی به شهادت بسیاری از شاهدان عینی سبزها همه جا بودند ولی امکان ابزار هویت را نداشتند و در تله افتاده بودند که این هم طبیعی بود. خب زمانی که در دهان شیر هستی طبیعی هم هست که نتوانی ابراز وجود کنی. این که دلیل بر شکست جنبش سبز نیست. این تنها نشان میدهد که استراژیی که انتخاب کرده بودیم، کاملا اشتباه بود (اسب تراوا). نباید دچار تفرقه شد، باید مصمم تر از همیشه با هم متحد باشیم. کروبی خوب عمل کرد و به ما یاد داد که در گردهمایی های ساکن (مثل امروز) نیابد با حکومتی ها یکجا جمع شویم. ما پیروز شدیم چون حضور داشتیم و به زودی به پیروزی نهایی هم خواهیم رسید فقط کافیست که از این اشتباه های کوچک درسهای بزرگی بگیریم.

۸ نظر:

ناشناس گفت...

متاسفانه این بود تمامی توان ما. موج دستگیری ها شروع خواهد شد. . انقلاب 10 سال عقب افتاد.

Rumi گفت...

تا زمانیکه میلیون‌ها نفر عقب اون ابلیس سپید پوش و ابلیس‌های عمامه دار گلو پاره میکنند پیروزی را تویی خواب هم نخواهیم دید

Rumi گفت...

منظورم ابلیس ریش سپید بود دیکتاتور بزرگ. کسی که میگوید حتا تظاهرات بر علیه‌اش محاربه با خداست چون اون فکر میکند خودش خداست

Peyman گفت...

با نظرتان موافقم. یک قسمتی‌ از پیروزی همین اینه که قدم‌های کوچک برداریم، از اشتبهتمن درس بگیریم و زود ناامید نشیم. عقیده دارم که اگر قراره تغییری ایجاد بشه، باید قدم به قدم باشه، چون یک شب هیچ کاری درست نمی‌شه. به نظر من ما در مسیر خوبی‌ هستیم، فقط باید استقامت نشون بدیم و تلفات ندهیم. درود بر جنبش سبز.


حالا یک لطیفه: یک وب‌سایتی رو میدیدم که بیشتر آمریکایی‌ توش هستند صحبت از جنبش در ایران بود، یکی‌ پرسید که اسم این جنبش چی‌ هستش، دیگری هم گفت جنبش سبز (green). بعد پرسیدند این جنبش نشانه‌ای هم داره؟ یک فرد شوخی اومد گفت نشانه‌ش یک ماشین تویوتا پریوس هستش که روش صفحات سلولهای خورشیدی (solar cell) حمل می‌کنه! (اشاره به جنبش سبز در اروپا و آمریکا).


شاد باشید.

Unknown گفت...

تا که عقب تازی رویم و بخواهیم یک ریش را با ریش دگر تعویض کنیم این شکست‌ها مبارک تون

Iranlover گفت...

با درود،

به نظر من از این به بعد جنبش سبز باید روز‌هایی‌ به جز روز‌هایی‌ که مراسم دولتی هست، مراسم بزاره، اصلا اینکه مثلا ۲۲ بهمن بیاییم بیرون خودش یعنی‌ اینکه ما این روزا رو قبول داریم. مثلا از این به بعد یه روز بعداز هر روز که مراسم دولتی هست بیاییم بیرون، مثلا یه روز بعداز روز ۲۲ بهمن یعنی‌ ۲۳ بهمن. یه روز بعداز روز قدس...

اینجوری هم به حکومت گفتیم نه و قاطیشون نشدیم و هم اینکه واسه خودمون یک روز تعیین کردیم یعنی‌ اونقدر قدرت داریم که ما میگیم چه روزی نه حکومت!

ما بیشماریم

ناشناس گفت...

سلام بچه های ایرانی، امروز خیلی خوشحال بودم که کسی آسیب جدی ندید ولی ناراحت شدم از اینکه چگونه آزادی رو در آریاشهر زنده به گور کردند کسانی که مثلاً شعارشون استقلال آزادی و جمهوری اسلامی بود، خشم خودتون رو بخورید و سعی کنید مردم رو آگاه کنید... عاشق هر چی ایرانیه هستم حتی همون کسایی که امروز بر علیه من شعر می دادند...

مسعود منور گفت...

ولایت دروغین اگه خودش تصویر و حرف تلویزیونش را قبول داشت که یک رفراندوم واقعی برگزار میکرد تا از شر من و تو و نخبگان ملت خلاص شه!! خودش هم میدونه ترکیب جمعیت چی بوده و خدا از دل افسرده اش خبر داره!
از ماندلا و گاندي ياد بگيريم.کوچکترین تصویر را از تلویزیون دولتی که حامیان رسانه ای قاتلان هستند نپذیرید روشهای فیلتر کردن یک رنگ و تصویر و ادغام تصاویر متفاوت از چند جا و چند زمان تخصص ضرغامی دروغگوست. شما پيروز نهايي هستيد صبر پيشه کنيد شما تمام فرصتهای حکومتو تبدیل به تهدید کرده اید و جشن هاشونو اذیت و عزا کرده اید. بدبختها 6 ماهه تو کابوس 22 بهمن هستند و از فردا تو کابوس چهارشنبه سوری!! با اين همه فشار و تهديد حکومت و بستن راههاي ارتباطي و سانسور و تفرقه افکني و زندان کردن پيشبران فکري جامعه خيلي خوب عمل کرده ايد.زماني است که بايد تمام دوستانتون را حفظ کنيد خود آقاي خميني روي دوش مجاهدين و کمونيست ها و دهها گروه ديگر بالا رفت و بعد انقلاب را تصرف کرد و صاحبان انقلاب را کنار گذاشت!! هنوز هيچي نشده هول شديد! کمي تجربه کنيد تا مثل آخوندها کشور را به 50 سال قبلش بر نگردونيد.

بابا 30 سال امکانات کشور زرخيز ايران دستشون بوده و از غفلت و اعتماد اوليه مردم سواستفاده کرده و چند نسل را آموزش داده اند شماها کار بزرگي کرده ايد که خواب يک حکومت مستقر با قساوت و خشونت دهها برابري شاه را برهم زده ايد خودتونو باور کنيد شما داريد اثبات ميکنيد حکومت ديني کارآيي نداره.
حالا هم بايد برنامه ريزي ميان مدت و طولاني مدت کنيد وبفکر انتقال جنبش به لايه هاي کم سواد و روستاهاي دور دست باشيد راستي شما بله خود شما فيلمهاي عاشوراي 88 را به دست چند نفر در چند شهر رسونديد؟؟

شما رسانه هستيد منتظر نباشيد تا حکومت با پول نفت و تجهيزات روسي و چيني همه فضاي تنفسي ارتباطي شما را ببنده(مجبوره بخشي از پولهاي ارسالي براي راه اندازي جنگ در لبنان و سودان و يمن و ... را خرج سانسور شبکه ها و خريد باتوم و تجاوز به مردم خودش کنه!! و اين يعني تيشه به ريشه روحانيت شيعه و آزادي مسلمانان واقعي).

مطمئن باشيد خامنه اي دروغگو ميدونه چه گندي زده و چقدر از وفادارانش ريزش کرده اند بیخود نیست که خبرنگاران مدعو خارجی را با اتوبوس میبرند آزادی و همه شونو مجبور میکنند فقط تصویر صداوسیمای ایران را برای کانالشون ارسال کنند!. ميدونه که در هر صورت نميتونه تاريخ را به اواخر سال 87 برگردونه که آقايي ميکرد! ميدونه بيشتر اين جمعيت حاضر در 22 بهمن يا ضدش هستند يا حداقل باهاش نيستند اما اميدواره چون ميدونه نون مردم گرسنه دستشه ميدونه هنوز بادين فروشي ميتونه گول بزنه و ملتو از شهر ري و ورامين و روستاهاي ساوجبلاغ با يه چلوکباب و ... بياره تهران ميدونه اگه منابع کشورو به قدرتهاي خارجي بفروشه ميتونه بيشتر از اين حکومت کنه .
از کلافگي کارکردهاي شما به گه خوردن افتاده و ميدونه جايگاهش نزد روحانيون سنتي و کشورهاي معتبر چقدر افت کرده ميدونه اندازه يک دهه در اذهان مردم مسلمان و دنيا پسترفت داشته و ديگه با پول و کمکهاي مالي به بدبخت هاي جهان نميتونه يه نسخه هم رساله احکامشو بفرسته!! ولي خوب بايد حفظ ظاهر کنه و دروغ بگه. بذاريد بگه بنفعش نيست و اعتبار نداشته اش را خرابتر ميکنه احمدي نژاد اونو جک مردم کرد. بيشتر تفکر کنيم . با هم مهربانتر باشيم. هيچ عجله اي نکنيد فقط روشنگر باشيد اونها خودشون در اولين فرصت فرار ميکنند.