دلایلی که نشان می دهد تجمع در بازار به ضرر جنبش میباشد

از نظر اینکه بازار مکان مناسبی برای تجمع است، شکی نیست. زیرا راههای بسیاری برای فرار تجمع کنندگان وجود دارد و اصولا سرکوبگران متجاوز قادر به حضور گسترده و توام با موفقیت در آنجا نخواهند بود. ولی نکاتی که باید در نظر گرفت این است که:

نخست: اکثر بازاریان کنونی هیچ شباهتی به بازاریان دوران انقلاب 57 ندارند. تجربه در دوره کنونی نشان داده است که اگر تنها درصد اندکی بر مالیاتها افزوده شود تمام بازار دست به تحصن و اعتصاب خواهد زد ولی اگر هزاران هموطن در خون خود بغلتند در این صنف آب از آب تکان نمیخورد.

دوم: بازاریان به دو دسته تقسیم میشوند که دسته نخست بازاریان خرده پا هستند و دسته دوم بازاریان عمده فروش. اگر دقت کرده باشید متوجه میشوید که اگر تجمع در چنین مکانی برگزار گردد باعث ایجاد نارضایتی در هر دو قشر خواهد شد. زیرا با تعطیل شدن مغازه ها هر دو گروه متضرر خواهند شد و این برای خرده فروشانی که تنها راه امرار معاش آنها همان مغازه می باشد غیر قابل جبران خواهد بود. از طرفی بزرگان بازار نیز وابسته به همین خرده فروشان می باشند و چه بسا نارضایتی به حدی برسد که کل مجموعه بازاردست از حمایت خود از جنبش سبز بردارد که این اتفاق مطمئنا به سود سرکوبگران کودتاچی خواهد بود.

۳ نظر:

ناشناس گفت...

خیلی عذر میخوام نکنه میخوای بگی بازاریا تا الان از ما حمایت کردن که حالا از حمایت نکردنشون یا متضرر شدنشون بترسیم!!! مگه مغازه دارای انقلاب یا .... آدم نبودن!!! آخه عزیز من بازاریا یا همون موتلفه به سرکردگی عسگراولادیه یهودی یکی از پایه های کودتا بودن

ناشناس گفت...

با توجه به اینکه فروش آنها بواسطه واردات آسان کالا در چند سال حکومت احمدی نژاد بالا رفته و پس از اعتراض سال گذشته آنها احمدی نژاد پرداخت مالیاتشان را به آینده نامعلوم موکول کرده است. مغازه هر کدام از آنها مانند یک سلول برای سبزها عمل میکند نه پناهگاه!!

chodankalleh گفت...

بنده هم منظورم این نیست که تا حالا اونها از ما حمایت کردند ولی همین مردک عسگر اولادی نبض بازار رو داره و میتونه همه بازاریها رو تحریک ویا حتی تهدید کنه که اعلام نارضایتی کنن و همون عده قلیل که دارن حمایت میکنن هم مجبور به ترک جنبش بشوند.